Feestvarken

 25/08/2023


Vandaag ben ik een feestvarken, want ik ben 1 jaar gokvrij. 
Vandaag vier ik, een jaar van vele struggles, van keihard op m'n bek gaan, van frustratie en heel veel verdriet, van spijt en boosheid, van zorgen en tranen. 

Maar ik zie het liever zo: 
Vandaag ben ik een feestvarken, want ik ben geen gokverslaafde - meer. 
Vandaag vier ik, een jaar van spiegelen, van met problemen en zorgen omgaan, van oplossingen vinden, van steun vinden, van opstaan, van bulken van trots, van terug lachen, recht uit mijn hart, van hoop, van verbinding, van blijheid, van tranen van geluk. 


In dit afgelopen jaar, heb ik zwaar gestruggled. Dit jaar, was de strijd van mijn leven. 
De strijd voor mijn leven. 
En al heb ik de strijd gewonnen, het is nog niet voorbij. 
Het zal nooit voorbij zijn. 
Nu begint de tijd van terug opbouwen, en van terug groeien. 
Ik laat spijt en verdriet om wat is gebeurd, achter mij. 
Want het zal nooit voorbij zijn, omdat ik het nu zie, zoals het is. 

Mijn strijd, was er eentje die ik moest strijden. 
En mijn strijd, was een zegen. 
Want ik zal nooit meer zijn, wie ik was, want ik ben nu een betere vrouw, een sterkere, en vooral eentje met een heel duidelijke essentie van haar "zijn". Van haar waarom. 

Want nu leef ik, beslis en kies ik, vanuit intentie. 

Het afgelopen jaar, was ook een zegen, omdat heel veel dingen duidelijk werden voor mij. 
Maskers af, maar niet alleen de mijne!!

Ik vond steun, bij mensen van wie ik het minst verwachtte, van mensen die ik zelfs niet kende voorheen!
Ik vond inspiratie, bij lotgenoten, in onze zelfhulpgroep, ik vond vriendschappen die dieper gingen dan ooit tevoren. 
Ik vond kracht, in al deze liefde. 
En al deze liefde geef ik jou ook, in alle vormen, maar het meest van al puur....

Liefs

Jessie



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Afscheid

Mensen

Ik vergeef je